duminică, 7 august 2011

Sarbatori japoneze.

Ca sa n-o iau razna in frumosul oras Ramnicu Valcea, m-am decis sa fac...ceva. Despre celalalte hobby-uri de moment o sa va povestesc alta data. Postul asta are legatura cu ce am citit in ultima vreme. Anul trecut am devenit studenta la facultatea de limbi straine si am avut un gandac pe creier care m-a pus sa aleg japoneza. Stiam ceva despre Japonia, am mai invatat unele lucruri in acest prim an, iar acum m-am apucat de citit serios despre traditiile japoneze. Am inceput cu "Adevarata viata a unei gheise", de Mineko Iwasaki, care mi s-a parut destul de interesanta. Apoi am luat o carte despre orice inseamna traditie si credinta japoneza. Si am inceput cu sarbatorile. Am cautat pe tot Google-ul un calendar cu sarbatorile japoneze in ordine cronologica si in limba romana, dar n-am gasit nimic. Asa ca m-am decis sa fac eu un calendar, conform cartii pe care o citesc. N-o sa dau detalii pentru ca oricine poate citi un blog poate cauta si pe Sfantul Google.
  • Anul Nou – cea mai mare sarbatoare din Japonia
  • 7 ian: Nanakusa (“Cele 7 ierburi”)
  • 15-16 ian: Hōkō-nin no Yabu-iri (“Vacanta ucenicilor”)
  • 20 ian: Kura biraki (ziua in care se reia masa de Anul Nou, zōni)
  • 31 ian: Setsubun (festival care vesteste venirea primaverii)
  • 1 feb: Hatsuma (”Prima zi a calului”)
  • 3-4 feb: Mamemaki (ajun de primavara)
  • 11 feb: urcarea la tron a imparatului Jimmu Tennō
  • 3 mar: Hinamatsuri (“Sarbatoarea papusilor”); in aceeasi zi are loc si “Festivalul piersicilor”
  • 17 mar: Higan (sarbatoare budista) deodata cu echinoctiul de primavara
  • 3 apr: moartea imparatului Jimmu Tennō
  • 8 apr: nasterea parintelui religiei budiste, Buddha; in acelasi timp, Hana Matsuri (“Sarbatoarea florilor”) marcheaza si inceputul Hanami (“Privitul florilor”) legat de inflorirea ciresilor
  • 10 apr: Kurofune Matsuri (“Sabatoarea corabiei negre”) la portul Shinoda
  • 5 mai: Tango no Sekku (festival al baietilor); in acelasi timp are loc si Kodomo no hi (“ziua copiilor”)
  • 1 iun: Tōshō-gū (festivalul din orasul Nikkō)
  • 22 iun: Geshi (solstitiu de vara)
  • 7 iul/6-8aug: Tanabata ( sarbatoarea stelelor si a indragostitilor)
  • 13-16 iul: festivalul budist Bon (perioada comemorarii stramosilor si a celor morti); Tōrō nagashi (lambi plutitoare)
  • 17-24 iul: Festivalul Gion de la Kyoto
  • 8 aug: carnaval la Kamakura
  • 9 sept: Chōyō no Sekku (sarbatoarea crizantemelor)
  • 20 sept: Aki no ohigan (echinoctiu de toamna)
  • 18-21 oct: festivalul de toamna inchinat eroilor care si-au sacrificat viata in razboaiele de dupa 1868
  • 22 oct: Jidai Matsuri (sarbatoare a epocilor istorice din Kyoto)
  • 3 nov: Meiji Setsu (“Sarbatoarea orajului Meiji”); Bunka no hi (“Zi a culturii”)
  • 15 nov: Shichi-go-san (“7-3-5”) reprezinta anii speciali ai copilariei (alt festival al copiilor)
  • 23 nov: Kinrō kansha no hi (ziua de recunostiinta a muncii sau "Labour Thanksgiving Day")
  • 13 dec: Kotohajime (“inceputul lucrului”) – incep pregatirile pentru Anul Nou

Daca sunt greseli de scriere sau de data, sau daca am uitat vreo sarbatoare, dati un coment si voi modifica. Si nu, nu va luati dupa Wikipedia. Uneori si Sfanta Wikipedia mai greseste...





Un comentariu:

  1. This is interesting :D Cred ca mi-ar placea sa particip la o sarbatoare de-a lor. Ma rog, probabil nu la un festival al copiilor. That's a no no.

    RăspundețiȘtergere